Gestió e Innovació en el context educatiu

Gestió e Innovació en el context educatiu

martes, 12 de noviembre de 2013

Pràctica 2

Abans de començar, em defensaré dient que la pràctica 1 es va entregar i, sense adonar-me, no vaig guardar cap copia. Era una argumentació sobre un documental sobre un institut.
Per a aquesta pràctica formem un grup de 4 persones que esdevindrà el grup amb el qual realitzaré les futures pràctiques.

Despres d’aquesta petita introducció, us deixe aqui l’exercici que esperaveu:

  • Anàlisi comparativa dels principis de la LOE i l’avantprojecte de la LOMQE. Aquesta anàlisi tractarà d’establir quins són els punts on es troben diferències, i tanmateix, fareu una valoració al respecte.


La LOMQE millora la LOE amb alguna discrepància.

Segons els principis de la LOE les condicions de l’alumnat no modifiquen la
qualitat de l’educació, existeix una igualtat d’oportunitats fomentant un ambient de no discriminació, compensant desigualtats i prestant una especial atenció a la discapacitat.
Es practiquen valors com la llibertat, la democràcia i la tolerància. Mentre tant la
LOMQE es basa en la competició, en obtindré bons resultats, que és l’important.
Amb l’antiga llei es busca una escola basada en la socialització, la tolerància,
etc.; amb la nova es busca una educació com a base de l’economia amb grans resultats.
En comú tenen que les dues volen formar l’alumnat, li donen l’autonomia als
centres; en canvi a LOMQE vol que el director siga capaç de dirigir el centre.
La LOMQE utilitza 4t d’ESO per a preparar l’entrada a la Formació Professional
(FP) o a un Batxillerat. I farà una sèrie de proves a nivell nacional cada dos anys.
La LOE té varies llengües, mentre que la LOMQE soles té la llengua oficial més
una llengua secundària.

La LOE promou l’esforç compartit, això vol dir que no soles ha d’esforçar-se
l’alumne, si no que també han de fer-ho els professors y la família; la LOMQE promou
tot el contrari, promou l’esforç individual, el de l’alumne. Per tant un dels objectius de
la LOE és aconseguir una formació personalitzada, i per a això s’utilitzarà una
orientació educativa i professional amb esforç i motivació per part de l’alumnat i
famílies.

En la LOE l’educació es basarà en la prevenció de conflictes i resolució pacífica
dels mateixos, foment de la igualtat entre els dos sexes i consideració del docent com a
factor essencial en l’educació. Les CCAA tindran autonomia per adequar el seu
currículum i organització en el marc que lis correspongui. La comunitat educativa tindrà
participació en l’organització, govern i funcionament del centre.
Es fomentarà la investigació, experimentació i la innovació en el context
educatiu. El sistema educatiu, tant la seua programació, organització i processos
d’ensenyança seran avaluats per conèixer el seus resultats.

Valoració: la LOE pretén transmetre una sèrie de valors juntament amb
l’aprenentatge, uns valors que ara la família no té temps per a ensenyar-los. Amb aquest
canvi, l’aprenentatge es tornarà mecànic i amb un únic objectiu: obtindré bons resultats

a través d’un esforç que abans hi havia de fer la comunitat educativa al complet.

No hay comentarios:

Publicar un comentario