Gestió e Innovació en el context educatiu

Gestió e Innovació en el context educatiu

miércoles, 13 de noviembre de 2013

Pràctica 3

A aquesta pràctica trobem l’anàlisi de diferents actes preses a diverses reunions d’un centre. Les actes no es poden publicar a Internet sense un previ consentiment, així que sols públique el que em deduït al grup!

  • Identificar a quin òrgan correspon cadascuna de les actes i explicar perquè.


La primera acta que trobem esta realitzada el dia 20 de  setembre del 2013. El document esta extret de la Comissió de coordinació pedagògica ja que al text podem trobar punts relacionats amb ACIS, coordinació de tutories i sessions d’avaluació i promou la formació del professorat.

La segona acta data del 11 i 12 de setembre i 5 de maig de 2013. El document pretereix a una reunió del consell ja que a ell vegem punts sobre aprovació de pressupostos i valoració i aprovació de plans de treball.

La tercera acta correspon al 3 de setembre de 2013. A ella trobem la programació del cicle, activitats complementaries, propostes de millora i acords sobre el material d’aula. Podem deduir que ha sigut elaborada per l’equip de cicle.

Per últim, el document del 26 de setembre de 2011 pertany al claustre de professors. Podem trobar propostes d’innovació mitjançant cursos, detalls de activitats i acords entre els diferents professors.

  • Cada equip elaborarà un orde del dia per a una reunió de els següents òrgans, abordant temes que son de competència pròpia de cadascun d’ells:


·        Reunió del tercer cicle de primària:

Ordre del dia:

1. Coordinació de l’activitat del 9 d’Octubre.
            S’acorda l’elecció d’un encarregat entre els membres de l’equip del tercer cicle de                     primària per a gestionar un obra teatral referent a Jaume I el conqueridor.

2. Posta en comú de les diferents propostes per al projecte educatiu.
            Els tutors de cada grup exposaran les diferents propostes elaborades prèviament.

3. Dur a terme les adaptacions curriculars individualitzades corresponents.
            Els tutors de cada grup, desprès del temps convivint a l’aula amb els alumnes,                             proposaran les ACIS que siguen necessàries.

4. Elaboració de les normes de convivència per al cicle.
            Elaboració de normes seguint un codi moral per a complir en classe a fi de tindre una                 correcta convivència.

·        Reunió del consell escolar:

1. Aprovació de l’anterior acta.

2. Plantejament del lloguer d’un segon autobús per a resoldre el problema de saturació.
            Degut a l’alt nombre d’alumnes de les poblacions properes, el servei de transport te la               necessitat de ampliar els vehicles.

3. Aprovació del pressupost destinat al material dels cicles d’infantil.
            El director plantejarà el pressupost assignat per a despeses de material per a cicles                  d’infantil.

4.Elecció de la direcció del centre.
            Presentació i posterior votació per a elegir nou director.

5. Planificació de una visita dels alumnes de 6e a l’ institut de la població.
            Nombrar encarregats per a gestionar la visita al Institut d’educació secundaria de la                    població.

·        Reunió de Cocope:

1. Acceptació del calendari de les sessions de tutoria.
            Es presentarà un calendari amb les sessions de tutoria corresponents a cada cicle.

2. Revisió del PEC del centre.
            Revisió de les noves propostes dels cicles i del PEC actual del centre.

3. Informar de les ACIS corresponents.
Reunió per a tractar les ACIS.

4.  Elecció de encarregat per a dur a terme la gestió de formació de professorat.
Proposem a Paco com a coordinador del grup de formació de gestió i innovació en                   contextos educatius.


Valoració: Les reunions d’un centre es diferencien principalment pels membres i punts que gestionen. Estes quedades son necessàries per a gestionar el centre i establir uns plans d’acció per a que la roda de l’educació continue girant de forma coordinada i procurant una educació adequada i similar per a tots els alumnes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario