Pla d’atenció a la diversitat
El pla d’atenció
a la diversitat és un document amb unes actuacions dirigides per a facilitar el
desenvolupament personal de l’alumnat.
Aquest pla està
relacionat amb el Projecte Educatiu del Centre (PEC),Programació General Anual
(PGA) i Pla d’Acció Tutorial (PAT) i es du a terme davant dels següents casos:
- Alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu.
- Alumnat amb necessitats educatives especials.
- Alumnats amb altres necessitats.
- Alumnats d’integració tardana en el sistema educatiu.
Per a dur-ho a
terme tenim dos tipus de recursos:
- Recursos humans: Professorat , especialista de P.T., especialista de A.L., una psicopedagoga del SPEs i una treballadora social.
- Recursos materials: Llibres de text, materials de suport específic i elaborat pels mestres, material multimèdia entre altres.
Aquest pla està
realitzat amb l’objectiu de:
- Planificar propostes ed. Adaptades a les necessitats.
- Criteris de detecció de dificultats de l’aprenentatge.
- Comunicació i coordinació entre els membres de l’equip educatiu, especialistes i serveis externs.
- Oferir una resposta adequada davant de les necessitats que es presenten.
Per a complir els objectius abans nomenats
es prenen les següents mesures:
- Mesures ordinàries.
- Programació d’aula.
- Recolzaments i desdoblaments.
- Adaptacions curricular no significatives.
- Repeticions.
- Mesures extraordinàries.
- Adaptacions curriculars significatives.
- Mesures específiques.
- Pla d’acollida per a l‘alumnat nou.
- Adaptacions d’accés a curriculars.
- Mestra d’audició i llenguatge.
- Mestra de pedagogia terapèutica .
- Educadora.
Valoració: Cada alumne present al centre te unes
característiques úniques, la diversitat està present a les nostres aules, així
que el millor es adaptar-se a ella i aprendre tots de tots. L’escola no es una
fabrica on produïm caragols, baix el mateix patró. Es un centre on s’exploten
les característiques personals de cada individu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario